Jaarverslag 2009 – 2010

Alweer het 64 jarige bestaan van onze buurtvereniging, onze buurtvereniging telt 465 leden.

WebsiteBuurtvereniging Voorster Weg Kwartier

De site van V.W.K. wordt bijgehouden, flyers worden erop geplaatst. Na een activiteit wordt er zo mogelijk een verslag en diverse foto’s geplaatst. Hiervoor worden soms mensen gevraagd, die mee geweest zijn. De site heeft pas geleden weer een metamorfose ondergaan, waardoor het nu ook mogelijk is om te reageren op geplaatste artikelen.

Klootschieten

Op 3 mei kon men bij het hof van Bussloo deelnemen aan klootschieten, 36 mensen hebben hier aan deelgenomen. Het was een leuke route en er werd smakelijk gegeten.

Kinderdisco

Er is dit jaar begonnen met een nieuwe activiteit voor de kinderen van 10 t/m 14 jaar. Deze activiteit is georganiseerd samen met de BVA en ZVV de hoven.

De kinderen, die lid zijn van de organiserende verenigingen werden benaderd via een flitsende flyer. Ze mochten wel een introducé meenemen, waarvoor een ander tarief gehanteerd werd.

De kinderdisco  werd gehouden op 9 mei 2009, 10 oktober 2009 en 6 februari 2010.

Alle keren was het een leuke avond voor de kinderen, vrijwilligers en DJ, waar veel gedanst, gesnoept en zelfs ook wel geschuifeld werd.

Heufs Volksfeest.

Dit jaar werden onze leden van t/ m 13 jaar verrast met 4 vrijkaarten voor enkele kermisattracties. In te leveren bij de rupsbaan, autoscooters en draaimolen en te besteden op de rustige vrijdagmiddag na Hemelvaartsdag.Onze 14 jeugdleden van 14 tot en met 17 jaar werden getrakteerd op 3 consumptiebonnen. Deze waren in te leveren bij de kassa van het Heufs Volksfeest. Hiervan werd gretig gebruik gemaakt. Bijna alle bonnen zijn ingeleverd. Bij de zeer jeugdigen wordt nog wel eens een bonnetje voor het volgende jaar wordt bewaard.

Voetbal

Na jaren een voetbalwedstrijd tussen de VWK en BVA, is er gekozen voor een nieuw format. Een 4×4 toernooi die georganiseerd wordt door BVA, VWK en Zvv de Hoven.

Het toernooi vond plaats op 6 juni 2009. Het was een leuke middag. Er waren 11 teams die mee hebben gespeeld. Ze hebben op een kleiner veld(door gebruik te maken van opblaasbare boarding) diverse wedstrijden gespeeldonder aanmoediging van veel toeschouwers. Ook aan de jongeren is gedacht. Er waren springkussens en er was een penaltywedstrijd. Een geslaagde nieuwe impuls van voetballen in de Hoven.

Fietstocht

2e pinksterdag 1 juni, was er dan weer de jaarlijkse fietstocht. De opkomst was matig, zo’n 36 deelnemers. Er is een knooppuntenfietstocht gefietst. En wat terrasjes en een flinke hoosbui, wist iedereen uiteindelijk het Kanon weer te vinden. Aangezien 2e pinksterdag alom een dag is waar veel wordt georganiseerd, zal er aankomend verenigingsjaar voor een ander moment gekozen worden.

Seniorenreis

Op 24 september 2009 vertrokken wij met busonderneming GEBO-tours naar de Giethoorn. Bij de fanfare werden we ontvangen met koffie/thee met appelgebak of een Gieterse soes. Dit liet een ieder zich wel smaken. Daarna werd iedereen na een rondvaartboot begeleid en werd een mooie tocht gemaakt. Hierbij werd van alles uit de doeken gedaan over Giethoorn. Na terugkomst kon er even gewinkeld worden, waarna een diner in de Fanfare volgde. Een ieder had keuze uit drie keuze menu’s t.w. Vlees, vis of kip. Hierna werden we door GEBO tours weer naar de Hoven geëscorteerd. Een leuke tocht en iedereen was erg tevreden.

Bloembollenactie

Om extra inkomsten te generen voor het komend jubileumfeest is er een bloembollenactie opgezet. Het was een groots opgezette actie voor de hele hoven. Er is in de maand september, oktober en november door zo’n 20 vrijwilligers actief geflyerd, verkocht en bezorgd. Dit jaar zal de Hoven er fleurig uitzien. Het was een arbeidsintensieve, maar ook lucratieve actie.

Kinderactiviteit

23 september, waren de kinderen van 3 t/m 7 jaar uitgenodigd om mee te gaan naar de skelterboerderij in Warnsveld. 37 kinderen hebben hier gehoor aan gegeven. Op een stralende woensdagmiddag is er geskelterd, geknuffeld met poezen, gespeeld in het hooi, en gekookt met zand en water. Volop pret dus. Na al dat speelplezier konden de kinderen zich te goed doen aan broodjes knakworst of pannenkoek. En dat smaakte ze prima !

Spooktocht

Zaterdag 21 november werd er voor de leden van 15 jaar en ouder die lid zijn van de BVA en VWK een spooktocht georganiseerd.Zo’n 45 leden hadden zich willens en wetens voor deze tocht opgegeven. Eerst verzamelen bij de voetbalkantine; in groepen verdelen en dan op de fiets naar Oeken, Daar werden we opgewacht met een spannend verhaal. Daarna het bos in met de nodige spanning en sensatie. Ook de inwendige mens is daarbij niet vergeten. Na alle hillariteiten kon er weer terug gefietst worden naar de Hoven, waarna het nog lang gezellig was in de voetbalkantine.

De spooktocht voor de kinderen is dit jaar doorgeschoven naar volgend jaar.

Stadswandeling

14 november was er weer een wandeltocht gepland. Vanwege  te weinig animo is deze activiteit niet doorgegaan.

Sinterklaas

Sinterklaas deed op 28 november 2009 van 14.00-16.00 uur de Hoven weer aan. De goedheiligman werd weer opgewacht op de Mulderskamp, waarna we in optocht naar de voetbalkantine zijn gegaan onder begeleiding van een pietenband

Zo’n 65 kinderen in de leeftijd van twee tot en met acht jaar hebben een leuke middag gehad.

Kerstattentie.

Bij 29 adressen werd in week 51, voor de kerst, een attentie bezorgd voor de mensen die vrijwilligerswerk doen voor de buurtvereniging.

Op deze vrijwilligers moeten we zuinig zijn. Zij doen allen op hun eigen manier goed werk voor de V.W.K.

IJsbaan

11 t/m 20 december, lag de ijsbaan weer in De Hovenp het terrein aan de Mulderskamp. Er is weer volop gesleed, geschaatst, ge-ijshockeyd, en ook de gymlessen van de school vonden plaats op de ijsbaan. Dus volop ijspret. Ook werd er een kerstmarkt georganiseerd.

Kindercarnaval

Op 13 februari 2009 deden 80 kinderen, in de leeftijd van 3 tot en met 10 jaar mee aan het kindercarnaval in de kantine van de voetbalvereniging. Aan het verkleden werd veel aandacht besteedt. De clown werd op het laatste moment vervangen door een goochelaren deze viel helaas voor een gedeelte van de kinderen tegen. Maar na het dansen op allerlei leuke liedjes was dit ook zo weer vergeten.

Toneelavonden

Een leuk uitgezocht toneelstuk, met leugens, bedrog en liefde zorgde voor twee leuke avonden. Op de 6 maart in het dienstencentrum Mulderskamp.

Een leuke bezetting en een goede verkoop van de loten maakte de avond compleet.

Op 13 maart in het IJsselpaviljoen. De opkomst zeer goed te noemen. Eric Dollekamp zorgde ervoor dat de aanwezigen wat langer nableven.

Palmpaasmiddag.

Het was 27 maart weer goed vertoeven aan de Hofweg voor de VWK leden van 3 t/m 8 jaar. We hebben een leuke paasmiddag gehad. Na een warm welkom door de paashaas, werd er heerlijk geknutseld en een beetje gesmuld. Daarna werden de  eieren gezocht. Alle kinderen kregen een mooie prijs voor het harde werken en zoeken, namelijk een paaskookset ! Het was weer een geslaagde middag !!

We hebben met veel plezier dit verenigingsjaar beleefd en hebben twee nieuwe activiteiten in het programma opgenomen : de disco en de spooktocht vanaf 15 jaar.

De deelname aan de verschillende activiteiten is over het algemeen goed te noemen, maar het kan natuurlijk altijd beter. Samenwerking met onze zusterverenigingen is daarom noodzakelijk, maar maakt het ook leuker. De laatste jaren zijn we druk op zoek geweest naar vernieuwingen en hierop is positief gereageerd door onze leden.

Wel zien wij de bezetting van het bestuur somber in, aantrekken van nieuwe bestuursleden gaat heel moeizaam. Daar in tegen is het wel gelukt om diverse mensen als commissiesleden te laten functioneren. Hierdoor wordt het voor het bestuur een stuk aangenamer en de lasten verlicht.

De vertegenwoordiger van de buurtvereniging, Clemens de Valk, in de wijkraad De Hoven is onlangs afgestreden. Dick Hekkelman zal zijn plek overnemen, wij wensen hem hier veel succes en plezier bij.

.

Het ophalen van het oude papier op de tweede zaterdag van de maand verloopt vlekkeloos. Heren papierophalers hartelijk dank. De opbrengst van de maandelijkse inname is te lezen op onze website. Voor het kalenderjaar 2009 was de opbrengst 91060 kilo.

Ondanks het ophalen van oud papier en de opbrengsten hiervan, merken ook wij de financiële crisis. Activiteiten worden steeds duurder, en onze aanwas steeds kleiner. Daardoor blijven wij bij de diverse activiteiten een  bijdrage vragen, en zal de contributie verhoogd moeten worden.

Leden die ons ontvallen zijn hebben wij herdacht d.m.v. een rouwkaart of onze aanwezigheid tijdens de plechtigheid.

Aankomend verenigingsjaar vieren we het  65 jarig bestaan van de vereniging, dit zal gevierd worden op 21 augustus a.s. Wij hopen op een schitterend feest, met onze leden.

Dank u wel voor uw aandacht !